fbpx

Miks on tähtis hooldada auto mootorit?

Autoomaniku A ja O

Autohooldus algab mootorihooldusest. Mootor on auto süda ja selle töökorras hoidmine on autoomaniku jaoks A ja O. Auto tervisliku seisundi hindamisel tuleb kasutajana aru saada autole antavast koormusest ja sõidu eripärast.

Millega arvestada automootori hoolduse planeerimisel?

Soovituslikud hooldamiseks antud aja- või distantsivahemikud võtavad teadupärast arvesse keskmist autojuhti ja olusid. Enamasti arvestatakse sellisel puhul auto päritolumaa kliimat ja teetingimusi. Seega ei maksa unustada, et eestimaine kliima ja teeolud ei ole sellele keskmisele enamasti kuigi sarnased ning auto ja selle mootor võivad tegelikkuses nõuda hoopis tihedamat ja põhjalikumat tähelepanu.


Kui tihti tuleks auto mootorit hooldada?

Seda arvesse võttes on mootori soovituslik maksimaalne hooldusvahemik 1 aasta või 15 000 km, isegi kui autotootja ise lubab suuremat vahemikku. Lisaks töökorrasoleku kontrollile on tavalisel korrapärasel hooldusel tavaks vahetada mootoriõli, õhu- ja kütusefiltrid.

Mida annab autole mootori hooldus?

Peamiseks mootoririkete põhjuseks ongi tavapäraselt liiga harv õlivahetus. Mootoriõli ja kuluosade vahetus on alati kordades soodsam kui mootoriremont. Lisaks kontrollitakse ning vajadusel vahetatakse nt küünlaid, voolikuid, kontrollitakse lekkeid jne. Mootori eest hoolt kandmine, mahlade ja põhiliste kuluosade ning filtirite regulaarne vahetamine enne probleemide esilekerkimist tagab mootori pikema ja muretuma eluea ning hoiab auto järelväärtust kõrgena.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button