fbpx

Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava. Nõnda on näiteks Kesk- ja Lõuna-Euroopast toodud kasutatud autode peamiseks müügiargumendiks sageli asjaolu, et „Eesti teid need näinud ja tundnud veel ei ole“. Just sedavõrd kurikuulsad on põhjamaised teeolud. Küll aga pole rooste vältimine hea hoolitsuse puhul siiski õnneks täiesti võimatu ka siin elades.

Kuigi tänapäevases autotootmises kasutatakse järjest rohkem erinevaid plastikmaterjale, on kandvaks materjaliks jätkuvalt teras, mis oma mitmete autotootmise jaoks soodsate omaduste kiuste paraku ka roostetama tahab hakata. Seega vajavad sõidukid rooste vältimiseks eriti just meie ilmaoludes pisut suuremat ennetustööd ja hoolitsust.

Kuidas ennetada rooste teket?

Kõige lihtsam viis autot rooste tekkimise eest kaitsta on seda regulaarselt pesta (ja vahatada!) ning jälgida aegajalt värvikihi korrasolekut. Lisaks teostatakse spetsiaalset soolapesu, et talvel teedel olevat soola autolt enne oksüdeerimise algust maha pesta.

Teelt auto pihta paiskuvad kivid võivad värvikihti kahjustada ning paljastada kaitsva värvi- ja lakikihi all peituva terase. Seega nõuavad igasugused sügavamad täkked ja kriimustused rooste vältimiseks kohest tähelepanu. Auto värvikihi ja selle taastamise kohta loe meie blogi eelmist postitust. 

Üldjuhul saab roostetamine alguse aga auto põhja alt, küljekarpide ning rattakoobaste alt, mis on teelt paiskuvate kivi vastu kõige kaitsetumad. Need osad on kaitsva värvikihi kahjustuste ja teel oleva soola eest poolt kõige haavatavamad ning autoraami teras hakkab ajapikku oksüdeeruma – roostetama. 

Oksüdeerimisvastane mastiks

Põhjarooste vältimiseks on võimalik see lasta katta spetsiaalse oksüdeerimisvastase mastiksiga. Selline ennetus suurendab oluliselt auto põhja vastuvõtlikkust igasuguste kahjustuste vastu, mis oksüdeerimisele maad võiksid anda.

Selline ennetusmeetod tasub kindlasti kasutusele võtta nii uute kui vanemate autode puhul. Kaitsekihi uuendamise intervalli teemadel saab autoomanik nõu pidada asjatundjatega töökojas, kuna see erineb suuresti auto enda ja selle kasutamise eripärast.