fbpx

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kuidas kasutatud autode toomine käib?

Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info kättesaadavuse suurenemisega on tõusnud inimeste teadlikkus ning ostusoovid on ajapikku muutunud spetsiifilisemaks. 

Mitmed Eesti teenusepakkujad tegelevad ühel või teisel moel Euroopast autode toomisega. Olgu selleks siis lihtne transporditeenus, kus klient ise valib auto välja ja sooritab interneti või telefoni teel vajalikud ostutoimingud, või siis täisteenust pakkuvad ettevõtted, kellele sarnaselt margiesindusele saab ette sööta kindlad kriteeriumid, mille järgi nemad siis vastava auto üles otsivad, välja valivad, kontrollivad, ostavad, kohale toovad, Eestis registreerivad ning puhtakski pesevad.

Täielik võtmed-kätte pakett ei ole küll esmapilgul soodsamate killast, kuid auto enda hind on vähekasutatud Saksa sõidukil tunduvalt odavam ning autode valik on kordades suurem kui siinsel turul. Seda muidugi juhul, kui auto on tõesti vähe kasutatud ning selle taust on korras. 

Eraisikult ja odavalt või ettevõttelt ja korralikult?

Saksamaal, nagu ka mujal, müüvad autosid nii eraisikud kui ettevõtted. Mitmete alal kogenute autotoojate sõnul tasub kindlasti eelistada kasutatud autosid müüvaid ettevõtteid.

Eraisikul ei ole üldjuhul mängus maine ja hea nimi. Sageli võivad eraisikute müügipakkumised olla turuhinnast madalamad, liiga soodsad pakkumised. Nendesse tasub nagu Eesti müügipakkumistegi puhul sattuda väga kriitiliselt. Mitmed Eestis tegutsevad ettevõtted on loobunud eraisikutelt autode toomisest ning teevad koostööd ainult nende usalduse pälvinud müügiplatside ja -esindustega.

Kogenud teenusepakkuja välistab ohud

Teine ohukoht on teenusepakkuja enda kvaliteet. Kui ettevõte on uus ja tal puudub kapital, võivad ettevõttel endalgi puududa igasugused kogemused antud vallas. Hinnaliste tõrgete esinemisel võib seega sageli tekkida olukord, kus alustaval ettevõttel on lihtsam end likvideerida, kui kliendiga lõpuni tegeleda.

Kogenud ettevõtted oskavad oma kogemuste põhjal neid ohte vältida ning annavad kliendile algusest peale head nõu, loobudes teinekord isegi mõne konkreetse auto toomisest, kuna ohud kaaluvad üle kliendi pealetükkiva soovi seda autot saada.

Libakuulutused ja ilusad pildid

Ehk suurimaks otseseks ohuks interneti teel Saksamaalt autode ostmisel on erineva loomuga libakuulutused. Ühed nõuavad esmalt väikesena näivat 5-10% suurust deposiitmakset või broneerimistasu ning selle kätte saades kaovad kuulutused ja isikud jäljetult.

Sellisel juhul on rahast ilma jäänuna juba väga raske kellelegi poole abipalvega pöörduda, kuna suuremad müügisaidid ei võta eraisikute kuulutuste eest vastutust ning tehingud ei käi läbi nende süsteemi. 

Teinekord on sõiduk piltidel nähtust täiesti teises seisukorras, näiteks on pildid tehtud tükk aega enne müümist, näiteks eelmise omaniku poolt ning seega palju paremas seisus. Auto on sama ja kõik müüja arvates justkui korrektne.

Muidugi ei saa ise ostuotsuseid tehes üle ega ümber põhjalikust taustakontrollist. Peale kaine mõistusega kuulutuse analüüsimist tuleks tellida tasulised VIN-koodi kontrollid, et veenduda auto läbisõidu õigsuses ning suuremate avariide puudumises masina ajaloost.

Kasutatud auto Saksamaalt – kas siis ikkagi tasub?

Kindlasti on Saksamaalt autot ostes turvaline valik tellida mõnelt spetsialiseerunud ettevõttelt täisteenus, mis on kõige mugavam ja ohutum lahendus. Ise Saksamaalt autot tuues tuleb lähtuda kasutatud auto ostu põhitõdedest ning eelistada ostmist usaldatud ettevõtetelt, mille kohta internetis head tagasisidet leidub.

Kui auto ühte või teist teed pidi juba Eestisse on jõudnud, on igal juhul hea mõte see Eesti teede jaoks töökorda seada, kontrollida vedelike ja kuluosade seisukorda peale transporti või pikka sõitu Eestisse jne. Selleks külasta mõnd usaldusväärset töökoda, et auto Eestis registreerimiseks ja ohutuks liiklemiseks töökorda seada.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
Tiim

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel?

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel? Miks kasutatud autosid ostetakse? Tihtipeale on kasutatud auto ostmine mõistlik lahendus. Auto kaotab esindusest välja veeredes juba suure osa

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button