fbpx

Kuidas kasutatud autode toomine käib?

Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info kättesaadavuse suurenemisega on tõusnud inimeste teadlikkus ning ostusoovid on ajapikku muutunud spetsiifilisemaks. 

Mitmed Eesti teenusepakkujad tegelevad ühel või teisel moel Euroopast autode toomisega. Olgu selleks siis lihtne transporditeenus, kus klient ise valib auto välja ja sooritab interneti või telefoni teel vajalikud ostutoimingud, või siis täisteenust pakkuvad ettevõtted, kellele sarnaselt margiesindusele saab ette sööta kindlad kriteeriumid, mille järgi nemad siis vastava auto üles otsivad, välja valivad, kontrollivad, ostavad, kohale toovad, Eestis registreerivad ning puhtakski pesevad.

Täielik võtmed-kätte pakett ei ole küll esmapilgul soodsamate killast, kuid auto enda hind on vähekasutatud Saksa sõidukil tunduvalt odavam ning autode valik on kordades suurem kui siinsel turul. Seda muidugi juhul, kui auto on tõesti vähe kasutatud ning selle taust on korras. 

Eraisikult ja odavalt või ettevõttelt ja korralikult?

Saksamaal, nagu ka mujal, müüvad autosid nii eraisikud kui ettevõtted. Mitmete alal kogenute autotoojate sõnul tasub kindlasti eelistada kasutatud autosid müüvaid ettevõtteid.

Eraisikul ei ole üldjuhul mängus maine ja hea nimi. Sageli võivad eraisikute müügipakkumised olla turuhinnast madalamad, liiga soodsad pakkumised. Nendesse tasub nagu Eesti müügipakkumistegi puhul sattuda väga kriitiliselt. Mitmed Eestis tegutsevad ettevõtted on loobunud eraisikutelt autode toomisest ning teevad koostööd ainult nende usalduse pälvinud müügiplatside ja -esindustega.

Kogenud teenusepakkuja välistab ohud

Teine ohukoht on teenusepakkuja enda kvaliteet. Kui ettevõte on uus ja tal puudub kapital, võivad ettevõttel endalgi puududa igasugused kogemused antud vallas. Hinnaliste tõrgete esinemisel võib seega sageli tekkida olukord, kus alustaval ettevõttel on lihtsam end likvideerida, kui kliendiga lõpuni tegeleda.

Kogenud ettevõtted oskavad oma kogemuste põhjal neid ohte vältida ning annavad kliendile algusest peale head nõu, loobudes teinekord isegi mõne konkreetse auto toomisest, kuna ohud kaaluvad üle kliendi pealetükkiva soovi seda autot saada.

Libakuulutused ja ilusad pildid

Ehk suurimaks otseseks ohuks interneti teel Saksamaalt autode ostmisel on erineva loomuga libakuulutused. Ühed nõuavad esmalt väikesena näivat 5-10% suurust deposiitmakset või broneerimistasu ning selle kätte saades kaovad kuulutused ja isikud jäljetult.

Sellisel juhul on rahast ilma jäänuna juba väga raske kellelegi poole abipalvega pöörduda, kuna suuremad müügisaidid ei võta eraisikute kuulutuste eest vastutust ning tehingud ei käi läbi nende süsteemi. 

Teinekord on sõiduk piltidel nähtust täiesti teises seisukorras, näiteks on pildid tehtud tükk aega enne müümist, näiteks eelmise omaniku poolt ning seega palju paremas seisus. Auto on sama ja kõik müüja arvates justkui korrektne.

Muidugi ei saa ise ostuotsuseid tehes üle ega ümber põhjalikust taustakontrollist. Peale kaine mõistusega kuulutuse analüüsimist tuleks tellida tasulised VIN-koodi kontrollid, et veenduda auto läbisõidu õigsuses ning suuremate avariide puudumises masina ajaloost.

Kasutatud auto Saksamaalt – kas siis ikkagi tasub?

Kindlasti on Saksamaalt autot ostes turvaline valik tellida mõnelt spetsialiseerunud ettevõttelt täisteenus, mis on kõige mugavam ja ohutum lahendus. Ise Saksamaalt autot tuues tuleb lähtuda kasutatud auto ostu põhitõdedest ning eelistada ostmist usaldatud ettevõtetelt, mille kohta internetis head tagasisidet leidub.

Kui auto ühte või teist teed pidi juba Eestisse on jõudnud, on igal juhul hea mõte see Eesti teede jaoks töökorda seada, kontrollida vedelike ja kuluosade seisukorda peale transporti või pikka sõitu Eestisse jne. Selleks külasta mõnd usaldusväärset töökoda, et auto Eestis registreerimiseks ja ohutuks liiklemiseks töökorda seada.