fbpx

Korrapärane hooldus tagab autole pikema eluea ja ohutu sõidu

Milleks on vajalik regulaarne autohooldus?

Regulaarne autohooldus on lihtsaim ja kindlaim viis vältimaks ootamatuid kulutusi autoremondiks. Hooldus tagab autole pikema eluea, suurema sõidumugavuse, säästlikkuse ja turvalisuse. Suurte riketega kaasnevad paratamatult suured kulutused – et neid vältida, tuleb investeerida hooldusesse. Meeles tasub pidada autoomaniku vanasõna “parem alatasa hooldada, kui alatasa remontida”.

Kui tihti tuleks autot hooldada?

Alatasa hooldamine ei tähenda, et autot peaks enne igat sõitu või kord nädalas hooldama. Soovitatav on järgida autotootja poolt ettenähtud soovitatavat hooldusvälpa, kuid seejuures tuleb arvestada asjaolu, et eestimaine kliima ja teeolud ei ole hooldusvälba arvutamisel arvestatud keskmisele tihti vastavad.

Seetõttu võib siinsetes tingimustes, nn Eesti keskmist arvesse võttes väita, et optimaalne hooldusvälp on 1 aasta või 15 000 km. Olenevalt sõiduharjumustest, igapäevasest marsruudivalikust ja auto eripäradest võib asjatundlik autojuht omale iseenda optimaalse hooldusvälba välja töötada. Mõistlik on lähtuda sellest, et pigem tasub hooldada liiga tihti, kui et liiga harva.

Millised tegevused kuuluvad tavapärase autohoolduse alla?

Korrapärase hoolduse agendas on alati mootoriõli ning õhu-, õli- ja kütusefiltrite vahetus. Lisaks põhjalik ülevaatus tuvastamaks juba esilekerkinud või ennetades tulevasi probleeme. Sellise pilguga vaadatakse kindlasti üle veermikudetailid nagu õõtsad, sarniirid, puksid jne, piduridetailid nagu kettad ja klotsid ning pidurivedelik, lisaks erinevad rihmad ja voolikud, mis vahetust võiksid vajada.

Lisaks töökorras oleku kontrollile on ülevaatuse ja hoolduse eesmärgiks alati ohutu sõidu tagamine. Enamikku ohtudest on korrapärase hoolduse abil võimalik hõlpsasti ennetada.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button