fbpx

Kuidas ära tunda kulunud piduriklotsid? - 5 levinumat sümptomit

Ohutu autosõidu olulisemaid tegureid on korras pidurid. Pidurisüsteemi keskseks osaks on piduriklotsid, mis on oma töö iseloomu tõttu ka kõige tihedamini vahetatavad osad pidurisüsteemis.

Piduripedaali vajutades surutakse piduriklotsid pidurisadulates olevate kolvide poolt vastu piduriketast, mis tekitab piduriketta vastu suure hõõrdumise ning auto pidurdab. Igikestvaid piduklotse veel välja töötatud ei ole ning ühtlase ja efektiivse pidurdamise säilimiseks on aegajalt vaja piduriklotsid välja vahetada.

Et liigselt kulunud või muul moel rikkis piduriklotsid õigeaegselt ära tunda, toome välja 5 tavalisemat sümptomit, mis peaksid autojuhi tähelepanu äratama. 

Allpool on välja toodud vigaste piduriklotside 5 kõige levinumat sümptomit:

autoremont hooldus diagnostika vigade tuvastus parandamine rehvide vahetamine õlivahetus keretööd värvimine töökoda esindus

Piduri hoiatustule põlema süttimine

Kõige ilmsem indikaator liigselt kulunud piduriklotsidest on piduri hoiatustule põlema süttimine. Piduriklotsid on varustatud anduritega, mis annavad autole märku, kui klotsid on normmäärast rohkem kulunud.

Kuna piduri hoiatustuli on üldjuhul universaalne ning selle põlemine võib tähendada ka muid pidurisüsteemiga seotud probleeme, siis ei ole probleem ilmtingimata piduriklotsides ning üle tuleks kontrollida ka muud osad. Selle osas oskavad aidata mehaanikud.

Kriiksuv heli pidurdamisel

Tavaliseks sümptomiks kulunud piduriklotside puhul on ka kriiksuv heli pidurdamisel. Liigselt kulunud piduriklotsid eritavad hulgaliselt tolmu, mis klotside ja ketta vahele kogunedes hakkab helisid tekitama. Lisaks on paljudele piduriklotsidele paigaldatud kulumismärguandjad, mis klotsi liiga õhukeseks kulumise korral hakkavad piduriketast puudutama, tekitades metall vastu metalli kontakti läbi kriipivat metalset heli.

Pidurite vilisemine ja kägisemine võib tuleneda ka oksüdeerunud või muul moel määrdunud piduriketastest. Ka selle ilmnemisel võib arvestada, et pidurid ei tööta ilmselt 100% efektiivsusega ning pidurikettaid peaks alati püüdma hoida puhtana roostetolmust, õlist ja klotside kulumisest tulenevast tolmust.

Vetruv või raske piduripedaal

Piduriklotside seisukorda saab hinnata ka piduripedaali tunnetuse põhjal. Kui piduripedaalile vajutades tundub pedaal vetruv või liiga tugevat vastupanu osutav, siis on suure tõenäosusega probleem piduriklotsides. Piduriklotside vahetus tuleks sellisel juhul kindlasti ette võtta.

Vibratsioon piduripedaalis

Vigastest piduritest võib märku anda vibreeriv piduripedaal. Pedaal võib vibreerida nii sellel jalga lihtsalt hoides kui ka pedaali vajutamisel. Tihti on sellisel juhul samuti peamiseks kahtlusaluseks piduriklotsid või –kettad.

Samuti võivad erinevad vibratsioonid piduripedaalis olla vigase ABS-anduri tunnuseks. Kui klotside vahetusel probleem ei kao, tasub teha põhjalikum diagnostika.

Aeglane pidurduskiirus ja pikk pidurdusteekond

Kõige ilmsem ise tajutav probleem on pidurite ebakorrektne toimine oma põhitööl ehk pidurdamisel endal. Kui pidurdusteekond on pikenenud või võtab auto peatamine tavatult kaua aega, on viimane aeg piduriklotsid välja vahetada.

Tõenäoliselt teeb sellisel juhul piduriklotsi tööd juba paljas metallplaat, kuhu piduriklotsi kare materjal tavaliselt kinnituma peaks. Selliste piduritega sõitmine on ohtlik ning autojuhile endale kui kõigile kaasliiklejatele.

Siinkohal on paslik välja tuua, et esmaste tunnusmärkide ilmnemisel ei ole auto veel ilmtingimata sõidukõlbmatu ning piduritel on kombeks enne täielikku töövõime kaotamist endast varakult märku anda. Küll aga ei tasu piduritega seonduvaga liigselt venitada, kuna rahuliku sõidustiili korral ei pruugi igapäevastel sõitudel pidurite täielik potentsiaal rakendatud saada ning ootamatus olukorras nt äkkpidurdust tehes võivad need oodatust kehvemini töötada.

Lisaks tekitavad kehvas korras piduriklotsid muude pidurisüsteemi osade kiiremat kulumist, võivad suurendada kütusekulu jne.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
Tiim

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel?

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel? Miks kasutatud autosid ostetakse? Tihtipeale on kasutatud auto ostmine mõistlik lahendus. Auto kaotab esindusest välja veeredes juba suure osa

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button