fbpx

Suvel tahavad kõik pisut paremad välja näha, erandiks pole ka autod. Pimedad õhtud jäävad koos külmade ilmadega sügist ootama ning hoolas autoomanik vaatab soojemate ilmade saabudes üle ka oma sõiduki välimuse. Kui auto näeb hea välja, on ta kere suure tõenäosusega ka heas seisukorras.

Miks on tarvilik auto hooldamine ja kontrollimine?

Meie kliima talv pole sõiduvahendite jaoks kuigi lihtne – lumi, külmad ilmad ja soolatud ning graniiditolmused teed mõjuvad autodele räsivalt. Seetõttu on eriti oluline korraliku autohügieeni hoidmine auto jaoks märksa meeldivamal suveperioodil. See tagab kere pikema viisakana püsimise ja aitab ennetada roostepisiku teket.

Kuidas tuleks autot suveks ette valmistada?

Suvine ettevalmistus võikski alata auto värvkatte ja keredetailide seisukorra kontrollist. Puuduste tuvastamiseks tuleb auto enne korralikult pesta. Eemaldada tuleks ka pigiplekid ja lendrooste. Kontrolli käigus tuvastatud täkked ja kriimud võivad nõuda asjatundjate sekkumist, et ennetada rooste või muude tõsisemate kahjustuste teket.

Mida veel silmas pidada?

Lisaks tuleb üle vaadata tuuleklaasi seisukord. Talvest meenuva jääkraapimise vastu ei ole tuuleklaasid immuunsed. Probleeme võib tuuleklaasi seisukord tekitada aga just kevadsuvise madala õhtupäikesega sõitmisel. Nähtavus võib muidu nähtamatute väikeste kriimustuste tõttu sellistes oludes olla äärmiselt kehv.

Ära unusta ka rehve

Rehvivahetusel tuleb kriitilise meelega hinnata oma suverehvide seisukorda ning vajadusel vahetada rehvid välja ennetavalt, et vältida ekstra rehvivahetust suvehooaja keskel ning tagada maksimaalne juhitavus. Ei tohi unustada, et suverehvide hea seisukord on vähemalt sama tähtis kui talverehvide oma. Lisaks sellele on rehvidel omadus vananeda. S.t nt väikese läbisõiduga ja seega vähe kulunud, kuid pikalt seisnud või muul moel kasutuses olnud rehvid võivad oma olulised omadused kaotanud olla.

Meelespea suveauto omanikele

Kui tegemist on suveautoga, mis terve talv garaažis seisnud, tuleb enne suvehooaega kindlasti läbi viia ka põhjalik täiskontroll, mida teostatakse juba autoremonditöökojas.