fbpx

Kuidas autot suveks ette valmistada?

Suvel tahavad kõik pisut paremad välja näha, erandiks pole ka autod. Pimedad õhtud jäävad koos külmade ilmadega sügist ootama ning hoolas autoomanik vaatab soojemate ilmade saabudes üle ka oma sõiduki välimuse. Kui auto näeb hea välja, on ta kere suure tõenäosusega ka heas seisukorras.

Miks on tarvilik auto hooldamine ja kontrollimine?

Meie kliima talv pole sõiduvahendite jaoks kuigi lihtne – lumi, külmad ilmad ja soolatud ning graniiditolmused teed mõjuvad autodele räsivalt. Seetõttu on eriti oluline korraliku autohügieeni hoidmine auto jaoks märksa meeldivamal suveperioodil. See tagab kere pikema viisakana püsimise ja aitab ennetada roostepisiku teket.

Kuidas tuleks autot suveks ette valmistada?

Suvine ettevalmistus võikski alata auto värvkatte ja keredetailide seisukorra kontrollist. Puuduste tuvastamiseks tuleb auto enne korralikult pesta. Eemaldada tuleks ka pigiplekid ja lendrooste. Kontrolli käigus tuvastatud täkked ja kriimud võivad nõuda asjatundjate sekkumist, et ennetada rooste või muude tõsisemate kahjustuste teket.

Mida veel silmas pidada?

Lisaks tuleb üle vaadata tuuleklaasi seisukord. Talvest meenuva jääkraapimise vastu ei ole tuuleklaasid immuunsed. Probleeme võib tuuleklaasi seisukord tekitada aga just kevadsuvise madala õhtupäikesega sõitmisel. Nähtavus võib muidu nähtamatute väikeste kriimustuste tõttu sellistes oludes olla äärmiselt kehv.

Ära unusta ka rehve

Rehvivahetusel tuleb kriitilise meelega hinnata oma suverehvide seisukorda ning vajadusel vahetada rehvid välja ennetavalt, et vältida ekstra rehvivahetust suvehooaja keskel ning tagada maksimaalne juhitavus. Ei tohi unustada, et suverehvide hea seisukord on vähemalt sama tähtis kui talverehvide oma. Lisaks sellele on rehvidel omadus vananeda. S.t nt väikese läbisõiduga ja seega vähe kulunud, kuid pikalt seisnud või muul moel kasutuses olnud rehvid võivad oma olulised omadused kaotanud olla.

Meelespea suveauto omanikele

Kui tegemist on suveautoga, mis terve talv garaažis seisnud, tuleb enne suvehooaega kindlasti läbi viia ka põhjalik täiskontroll, mida teostatakse juba autoremonditöökojas.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
Tiim

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel?

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel? Miks kasutatud autosid ostetakse? Tihtipeale on kasutatud auto ostmine mõistlik lahendus. Auto kaotab esindusest välja veeredes juba suure osa

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button