fbpx

Mida pead teadma auto värvimisest?

Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad masina puhul märkavad. Värvi järgi eristatakse autosid nii ametlikus paberimajanduses kui ka igapäevases autoteemalises suhtluses.

Värv annab autole näo ja iseloomu ning on tavalisele autokasutajale (ja mitte ainult naisterahvale!) sageli otsustavaks müügiargumendiks. Punane auto on kiire, must maskuliinne ja salapärane, hõbedane esinduslik ja majesteetlik, valge uus ja hoolitsetud jne. Tänapäeval mõtlevad autotootjad alatasa välja uusi värvitoone ja varjundeid, mis nn autotööstuse moemaailmas trende kujundama hakkaksid. Hetkel näikse, et autovärvimaailmas domineerivad erinevad oranžikad ja pruunid varjundid ning matte-värvid, nt hall ja rohekas-sinine.

Poleerimine, parandamine, ülevärvimine

Värv on aga paratamatult ka asi, mida terav ajahammas torkida ja kriipida, pleegitada ja kulutada armastab. Tänapäevastel autodel on üldjuhul peal üsna paks värvikiht, mida oskuslikult poleerides võrdlemisi edukalt taastada annab. Küll aga kulub ka see ajapikku, või tekivad sügavamad täkked ja kriimustused, mille puhul pole poleerimisest enam kasu ning aidata saab vaid värvipüstol. Üldjuhul on auto suuremate pindade värvimine vajalik vanemate autode puhul. On vähetõenäoline, et mahukamaid värvimistöid (terve keredetail või koguni terve auto), tuleks ette võtta näiteks uue auto liisinguperioodi jooksul. Seega koputavad värvitöökodade ustele pigem vanemate autode armastajad, kes oma aegumatutele retromasinatele uut noorust sisse puhuda soovivad.

DIY vs professionaalne värvimine

Kas autot on võimalik ka kodustes tingimustes üle võõbata? Kahtlemata, kuid häid tulemusi paraku oodata ei maksa. Nii autode värvid kui ka värvimiseks kasutatavad vahendid on muutunud väga professionaalseteks. Tehasevärvi sarnasteks tulemusteks tuleks seega sellisesse do-it-yourself projekti pühendada tohutul hulgal raha ja aega.

Väikeste täkete ja kriimustuste parandamiseks on saadaval touch-up pliiatsid ja värvid, millega on võimalik saada küll ilmselt mitte silma kriipivaid tulemusi, kuid jäävad siiski professionaalse töö tulemustele alla. Samuti ei pruugi kuigi lihtsasti kättesaadav olla täpselt tehasevärviga kattuv värvisegu. Värvisegu koodi võib leida VIN-koodi järgi otsides või esindusest tehtava päringu läbi. Paljudel autodel on värvikood kirjutatud juhi ukse sisse või esiklaasi alla. Hea tulemuse saamiseks tuleb kindlasti leida värvikoodile vastav värv. Töökojas aga leitakse värvikoodile vastav toon teie eest ise.

Kuna auto värvitööd on ühed keerukamad ja spetsiifilisemad, peaks igasuguse värvimise (olgu selleks siis väikesed värviparandused või autole uue ilme andmine täiesti uue värvi näol) usaldama asjatundjate kätte. Kuna töö nõuab äärmist meisterlikkust, spetsiaalseid vahendeid ja töötingimusi, ei ole kodustes tingimustes tehtud värvitööde tulemused reeglina võrreldavad professionaalsetega. Pea meeles, et auto värvi muutmisel tuleb seda kajastada ka maanteeametile edastatavas infos auto kohta ning selle eest tuleb tasuda ka riigilõiv.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
Tiim

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel?

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel? Miks kasutatud autosid ostetakse? Tihtipeale on kasutatud auto ostmine mõistlik lahendus. Auto kaotab esindusest välja veeredes juba suure osa

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button