Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad masina puhul märkavad. Värvi järgi eristatakse autosid nii ametlikus paberimajanduses kui ka igapäevases autoteemalises suhtluses.
Värv annab autole näo ja iseloomu ning on tavalisele autokasutajale (ja mitte ainult naisterahvale!) sageli otsustavaks müügiargumendiks. Punane auto on kiire, must maskuliinne ja salapärane, hõbedane esinduslik ja majesteetlik, valge uus ja hoolitsetud jne. Tänapäeval mõtlevad autotootjad alatasa välja uusi värvitoone ja varjundeid, mis nn autotööstuse moemaailmas trende kujundama hakkaksid. Hetkel näikse, et autovärvimaailmas domineerivad erinevad oranžikad ja pruunid varjundid ning matte-värvid, nt hall ja rohekas-sinine.
Poleerimine, parandamine, ülevärvimine
Värv on aga paratamatult ka asi, mida terav ajahammas torkida ja kriipida, pleegitada ja kulutada armastab. Tänapäevastel autodel on üldjuhul peal üsna paks värvikiht, mida oskuslikult poleerides võrdlemisi edukalt taastada annab. Küll aga kulub ka see ajapikku, või tekivad sügavamad täkked ja kriimustused, mille puhul pole poleerimisest enam kasu ning aidata saab vaid värvipüstol. Üldjuhul on auto suuremate pindade värvimine vajalik vanemate autode puhul. On vähetõenäoline, et mahukamaid värvimistöid (terve keredetail või koguni terve auto), tuleks ette võtta näiteks uue auto liisinguperioodi jooksul. Seega koputavad värvitöökodade ustele pigem vanemate autode armastajad, kes oma aegumatutele retromasinatele uut noorust sisse puhuda soovivad.
DIY vs professionaalne värvimine
Kas autot on võimalik ka kodustes tingimustes üle võõbata? Kahtlemata, kuid häid tulemusi paraku oodata ei maksa. Nii autode värvid kui ka värvimiseks kasutatavad vahendid on muutunud väga professionaalseteks. Tehasevärvi sarnasteks tulemusteks tuleks seega sellisesse do-it-yourself projekti pühendada tohutul hulgal raha ja aega.
Väikeste täkete ja kriimustuste parandamiseks on saadaval touch-up pliiatsid ja värvid, millega on võimalik saada küll ilmselt mitte silma kriipivaid tulemusi, kuid jäävad siiski professionaalse töö tulemustele alla. Samuti ei pruugi kuigi lihtsasti kättesaadav olla täpselt tehasevärviga kattuv värvisegu. Värvisegu koodi võib leida VIN-koodi järgi otsides või esindusest tehtava päringu läbi. Paljudel autodel on värvikood kirjutatud juhi ukse sisse või esiklaasi alla. Hea tulemuse saamiseks tuleb kindlasti leida värvikoodile vastav värv. Töökojas aga leitakse värvikoodile vastav toon teie eest ise.
Kuna auto värvitööd on ühed keerukamad ja spetsiifilisemad, peaks igasuguse värvimise (olgu selleks siis väikesed värviparandused või autole uue ilme andmine täiesti uue värvi näol) usaldama asjatundjate kätte. Kuna töö nõuab äärmist meisterlikkust, spetsiaalseid vahendeid ja töötingimusi, ei ole kodustes tingimustes tehtud värvitööde tulemused reeglina võrreldavad professionaalsetega. Pea meeles, et auto värvi muutmisel tuleb seda kajastada ka maanteeametile edastatavas infos auto kohta ning selle eest tuleb tasuda ka riigilõiv.