fbpx

Miks on oluline regulaarne auto kontroll?

Regulaarne kontroll auto seisukorra kohta tagab auto pikema eluea, suurema sõidumugavuse ning ohutumad teekonnad. Kui uue auto omanikule saavad regulaarsed kontrollid auto enda või esinduse poolt pidevalt meelde tuletatud, siis vanemate, lõppenud garantiiajaga autode puhul tuleb seda enamasti ise silmas pidada.

Autodel on teadupärast peale garantiiaja lõppu ju elujõudu veel aastateks ning sageli veel paarisajatuhandeks kilomeetrikski. Et need kilomeetrid võimalikult muretult ja ohutult läbida, tuleb uue auto puhul harjumuspäraseks saanud kontrolli ja hoolduse intervalle ka auto vananedes säilitada või isegi lühendada.

Millal autot kontrollida?

Nagu varasemates artikliteski maininud oleme, tasub kinni pidada tootja ettenähtud aja või kilometraaži vahemikest. Vanema auto puhul võib tehnilisi probleeme esile kerkida tihedamini ning need võivad olla tõsisema loomuga. Vahetust või remonti võivad vajada osad, mis garantiiaja kindlasti üle elavad. Lisaks võib auto vanusest tulenevalt suureneda kuluosade kulumise määr ning seepärast peaks neid kontrollima tihedamini kui uuel autol. Lisaks ei tee auto järelväärtusele sugugi liiga ka korrektne hooldusraamatu täitmine, mistõttu tasub kontrollidega jätkata mõnes usaldusväärses autoremonditöökojas.

Millised auto osad kontrolli vajavad?

Regulaarse kontrolli käigus tuleks kindlasti lasta üle vaadata veermik ja erinevad silladetailid. Nendes osades – ratastes, vedrustuses, sildades ja liigendites toimub otsene kokkupuude sõiduteega ning kulumine on paratamatu. Tasub silmas pidada, et veeremist tagavate osade puhul kehtib reegel, et ühe osa kulumine suurendab ka teise osa kulumist. Kontrollida tuleb roolisüsteemi seisukorda ja töökorras olekut.

sillastend silla reguleerimine 3d sildade reguleerimine

Mida veel jälgida?

Loomulikult tuleb kontrollida mootorit, vahetada mootoriõli ning filtreid, lasta asjatundjatel mootori tööd jälgida ja kuulata (tihti on asjatundjate jaoks probleemid tuvastatavad ebatavaliste helide läbi, mida mootor teha võib). Lisaks kontrollitakse käigukasti tööd, soovitatav on ka käigukastiõli vahetada regulaarselt (käigukastiõli vahetusest ja selle intervallidest oleme varasemalt juba ka täpsemalt rääkinud). Et vältida üllatusi, tasub kontrollida ka aku töökorras olekut. Akut peaks vahetama üldjuhul umbes 5 aasta tagant.

Kas ka auto kere vajab kontrolli?

Kontrolli käigus tuleb üle vaadata ka auto kere, kontrollida rooste esinemist. Roostealtid kohad on erinevad kriimustused ja täkked – kohad, kust auto värv või lakk on maha tulnud. Rooste tekkimise vastu on parim ravi regulaarne ja kvaliteetne autohügieen ning heaperemehelik pühendumine. Auto välise ilme eest hoolitsemine on jõukohane igale autoomanikule ning pikendab auto eluiga, täiendab ilmet ning hoiab või suurendab järelväärtust.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button