Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad?
Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide käigus tihti mehaanikute tähelepanu pälvivad ning väljavahetamist nõuavad. Sestap võib hooldusremondi arvetel tehtud tööde hulgas sageli kohata elemente nagu puksid, rattalaagrid, hoovad jne. Olgugi, et nende kulumine on sõites paratamatu, võib autoomanik (või siis hooldustöid läbiviiv mehaanik) täheldada osade liigset, kiiret kulumist. Teinekord võib märgata ka rehvide ülemäärast või kiiret ning ebaühtlast kulumist. Suure tõenäosusega on nende probleemide taga sillageomeetria vale seadistus. Sillageomeetria õigeks reguleerimist nimetatakse sillastendiks.
Sildade reguleerimine ehk sillastend
Silla reguleerimine ehk sillastend tuleks autol läbi viia lasta vähemalt kord aastas. Lühidalt öeldes reguleeritakse sillastendi käigus auto neli ratast selliselt, et need vaataksid kõik täpselt ühes suunas. Et asi siiski nõnda lihtne pole, on autodele nende tootjate poolt ettenähtud erinevad standardhälbed, mis tagavad optimaalsema veo ning veeremise.
Miks, kuidas ja kui tihti?
Meeles tuleks pidada seda, et kindlasti soovitatakse sillastend ära teha uute rehvide kasutussevõtu korral. Vältimatu on sildade reguleerimine ka juhul, kui remondi käigus asendatakse mõni veermikudetail. Seega on sildade reguleerimise eeltingimuseks ka kulunud liigendite ja detailide vahetus, ilma milleta pole sillastendi tegemisest suuremat tolku.
Sildade reguleerimine ehk sillastend aitab seega tagada sillaosade väiksema kulumise ning suurema sõidumugavuse ja -ohutuse.