fbpx

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada?

Mida ja kuidas ise remontida?

Mitmed lihtsamad mehaanikutööd on võimalik autoomanikul ise ilma suurema teadmiste- ja vahenditepagasita kodustes tingimustes ära teha. See hoiab tihtilugu kokku raha ja aega ning annab võimaluse oma autot rohkem tundma õppida. Internetiajastul on sisuliselt iga auto iga levinuma probleemi kohta kättesaadavad pikad ja põhjalikud õpetused või koguni videod, alustades aknapesuvedeliku või ratta vahetamisest kuni küllaltki spetsiifiliste töödeni välja. 

Milliseid tööriistu selleks vaja läheb?

Selliseid õpetusi lugedes või vaadates tuleb kriitililise meelega hinnata nii oma teadmisi ja oskusi, kui ka silmas pidada tööriistakomplekti võimekust.  Sageli tundub mõni lihtsam remonditöö täiesti tehtav ning huvitav, kuid asi jääbki tööriistade taha. Millised tööriistad võiksid autoomanikul, kes näppu õliseks teha ei pelga, olemas olla? Algus on sul ilmselt juba tehtud: tungraud ja rattavõti peaksid tagavararatta juures juba olemas olema. Töökodade seinad ja mehaanikute tööriistariiulid ei ole sedavõrd kirjud muidugi asjata. Erinevad autod nõuavad osade lahtivõtmiseks või kokkupanekuks vägagi erinevaid spetsiifilisi tööriistu ning alati ei saa läbi mutrivõtme ja kruvikeerajaga. Küll aga on just mutrivõtmed ja kruvikeerajad need, millest oma tööriistakogu alustada. 

Poldid, mutrid ja kruvid..

Nii võtmeid kui kruvikeerajaid saab soetada komplektidena, kuid igas suuruses vahendeid alati vaja ei lähe ning neid võib hakata soetama vastavalt vajadusele. Et mutrid paiknevad tihti kitsastes kohtades, kus tavalise mutrivõtmega täisringi tegemine võib olla paras peavalu, tasub vaadata narrega mutrivõtmete poole. Mutrivõtmeid saab asendada ka padrunikomplektiga, millesse kuuluvad sageli nii kõiksugu suuruses mutripadrunid kui ka kruvide keeramiseks mõeldud otsikud. Kuna väga tihti on vaja keerata või kinni hoida kahte mutrid korraga, kuluvad siiski alati marjaks ära ka klassikalised mutrivõtmed. Kruvikeerajate puhul võib mõistliku lisainvesteeringuna soetada mõned magnetilise otsaga kruvikeerajad, mis ei lase kruvidel nende lahtikeeramisel kaotsi minna. Mootoriruumist või mõnest muust kitsast kohast nende üles otsimine võib olla keeruline, kui mitte võimatu ülesanne. Autot ei saa ju kätte võtta, tagurpidi keerata ja raputada, kuniks kruvi, mutter või polt välja kukub.

Remontida või mitte remontida?

Kokkuvõtteks on lihtsaim soovitus mitte karta vajaduse tekkides tööriistu soetada. See on kõige lihtsam ja loogilisem viis asjaliku tööriistakollektsiooni ehitamiseks. Spetsiifilistemate tööde puhul tuleks aga kindlasti arvestada, kas tööriista ost ja selle suure tõenäosusega ühekordne kasutamine, lisaks veel oskustest ja kogemustest tulenev kaheldav töökvaliteet on töökotta asjatundjate poole pöördumise alternatiivina mõistlik või mitte. Ära karda töökojas selles osas nõu küsida ka asjatundjate käest.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
Tiim

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel?

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel? Miks kasutatud autosid ostetakse? Tihtipeale on kasutatud auto ostmine mõistlik lahendus. Auto kaotab esindusest välja veeredes juba suure osa

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button