fbpx

Auto ostueelne kontroll – milleks see tähtis on?

Kasutatud auto soetamise protsess võib olla küllaltki stressirohke tegevus. Et aga minimeerida stressitunde jätkumist ostetud auto kasutamisel, tuleb enne ostu veenduda, et tegemist on tõesti oma hinda väärt sõidukiga.

Mida saab ostja ise kontrollida?

Kui esialgne taustakontroll (maanteeameti e-teenindus; sõiduki liikluskahjude kontroll; VIN-koodi kontrollid) ja proovisõit tehtud ning peale seda auto meeldib, tasub kaaluda sõiduki ostueelsesse kontrolli viimist. Kui omanik kontrollist mingil põhjusel keeldub, peaks ostuhuvilisel selle peale kindlasti punane tuluke põlema lööma.

Mida sisaldab auto ostueelne kontroll?

Auto ostueelne kontroll sisaldab endas spetsiaalse atribuutikaga läbiviidavat diagnostikat ja veakoodide lugemist, auto visuaalset kontrolli asjatundjate poolt (varjatud puudused jms), pikka ja põhjalikku proovisõitu erinevatel kiirustel ja pööretel, veermiku ja silladetailide kontrolli, mootori vedelike kontrolli, mootori välist kontrolli (lekete jms tuvastamine), käigukasti välist kontrolli.

Vajadusel, näiteks kallima või n-ö kahtlaselt hea hinnaga auto ostmise puhul võib kaaluda ka ostueelse kontrolli läbiviimist margiesinduses või “automaakleri” teenust pakkuvate ettevõtete poolt, kes viivad läbi ka täiendava taustakontrolli, esitavad veel omapoolse hindamisakti ja teevad turuhinna päringu.

Milliseid võimalusi on auto ostueelseks kontrollimiseks olemas?

Võimalik on tellida ka põhjalikumaid kontrolle, näiteks 100-punkti test jne. Selliste teenuste kasutamine on kindlasti hädavajalik juhul, kui mingil põhjusel ei saa ise autot vaatama minna (näiteks välismaalt ostmine) või puuduvad igasugused kogemused ja teadmised auto ostmise kohta.

Meelespea autoostuks

Kahtlemata ei tasu kasutatud autot osta kui põrsast kotis ning kindlasti ei tohi end petta lasta suusõnalistest lubadustest auto ideaalse korrasoleku kohta ega tavatult madalast “kiirmüügihinnast”. Et autoostuga mitte näppu lõigata, tasub ka kogenud ning asjatundlikul autoostjal otsuste tegemisel abi paluda spetsialistidelt. Ostueelne kontroll on uus hea tava, mis kaitseb nii autoostjaid kui ka ausaid automüüjaid.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button