fbpx

Sildade reguleerimine

Kui oled täheldanud, et Su auto rehvid ja erinevad sillaosad kuluvad liialt kiiresti, võib selle põhjuseks olla auto sillageomeetria vale seadistus. Lisaks rehvide kiirenenud ja ebaühtlasele kulumisele ning sillaosade (õõtshoovad, laagrid, puksid jne) tavapäratult tihedale vahetamisvajadusele tuleneb reguleerimata sildadest ka sõidumugavuse, juhitavuse ning mis kõige tähtsam – sõiduohutuse vähenemine.

Silla reguleerimine ehk sillastend tuleks autol läbi viia lasta vähemalt kord aastas. Lühidalt öeldes reguleeritakse sillastendi käigus auto neli ratast selliselt, et need vaataksid kõik täpselt ühes suunas. Et asi siiski nõnda lihtne pole, on autodele nende tootjate poolt ettenähtud erinevad standardhälbed, mis tagavad optimaalsema veo ning veeremise.

Kindlasti soovitatakse sillastend ära teha uute rehvide kasutusse võtu korral. Vältimatu on sildade reguleerimine juhul, kui remondi käigus asendatakse mõni veermikudetail. Seega on sildade reguleerimise eeltingimuseks ka kulunud liigendite ja detailide vahetus, ilma milleta pole sillastendi tegemisest kasu.

Küll aga tasub sillastendile viivitamatult mõelda olukorras, kus auto kisub otse sõites paremale või vasakule, sõitmisel tekitab auto tavatut müra või vibratsiooni, või ei ole rool otse sõites otseasendis. Kui auto rehvid on kulunud silmnähtavalt ebaühtlaselt, võib eeldada, et mõni ratas on sillas valesti reguleeritud ning jääb seetõttu auto vedamisel „mängust välja“, mistõttu on antud rehv vähem ning teised sellevõrra rohkem kulunud.

Selle kõige vastu on esimeseks ja kõige mõistlikumaks lahenduseks sildade reguleerimine ehk sillastend. Sildade reguleerimine teostatakse tänapäeval spetsiaalsel sillapingil, mis ei kahjusta auto velgesid ega rehve.

Sildade reguleerimisega aitab Sind meeleldi Viru Auto Keila. Uuri lähemalt ja broneeri aeg https://www.viruauto.ee!

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button