fbpx

Kui oled täheldanud, et Su auto rehvid ja erinevad sillaosad kuluvad liialt kiiresti, võib selle põhjuseks olla auto sillageomeetria vale seadistus. Lisaks rehvide kiirenenud ja ebaühtlasele kulumisele ning sillaosade (õõtshoovad, laagrid, puksid jne) tavapäratult tihedale vahetamisvajadusele tuleneb reguleerimata sildadest ka sõidumugavuse, juhitavuse ning mis kõige tähtsam – sõiduohutuse vähenemine.

Silla reguleerimine ehk sillastend tuleks autol läbi viia lasta vähemalt kord aastas. Lühidalt öeldes reguleeritakse sillastendi käigus auto neli ratast selliselt, et need vaataksid kõik täpselt ühes suunas. Et asi siiski nõnda lihtne pole, on autodele nende tootjate poolt ettenähtud erinevad standardhälbed, mis tagavad optimaalsema veo ning veeremise.

Kindlasti soovitatakse sillastend ära teha uute rehvide kasutusse võtu korral. Vältimatu on sildade reguleerimine juhul, kui remondi käigus asendatakse mõni veermikudetail. Seega on sildade reguleerimise eeltingimuseks ka kulunud liigendite ja detailide vahetus, ilma milleta pole sillastendi tegemisest kasu.

Küll aga tasub sillastendile viivitamatult mõelda olukorras, kus auto kisub otse sõites paremale või vasakule, sõitmisel tekitab auto tavatut müra või vibratsiooni, või ei ole rool otse sõites otseasendis. Kui auto rehvid on kulunud silmnähtavalt ebaühtlaselt, võib eeldada, et mõni ratas on sillas valesti reguleeritud ning jääb seetõttu auto vedamisel „mängust välja“, mistõttu on antud rehv vähem ning teised sellevõrra rohkem kulunud.

Selle kõige vastu on esimeseks ja kõige mõistlikumaks lahenduseks sildade reguleerimine ehk sillastend. Sildade reguleerimine teostatakse tänapäeval spetsiaalsel sillapingil, mis ei kahjusta auto velgesid ega rehve.

Sildade reguleerimisega aitab Sind meeleldi Viru Auto Keila. Uuri lähemalt ja broneeri aeg https://www.viruauto.ee!

Categories: Sillastend