fbpx

Talvejärgne autokontroll

Talv on autodele suureks katsumuseks. Meie kliimale iseloomulikud külm, suur temperatuurikõikumine, niiskus, soolatud teed tekitavad olukorra, kus auto kulub 5 kasutusaastaga vähemalt sama palju, kui näiteks Kesk-Euroopas 10 aastaga. See nõuab omanikult suuremat tähelepanu nii auto turvalisuse kui eluea suurendamiseks. Kuna masinatele on eriti kurnav just talveperiood, tasub nii uute kui ka vanemate autode puhul kevade saabudes viia alati läbi talvejärgne kontroll.

Mida auto suveks kordaseadmisel jälgida tuleb? Suvehooaeg algab enamike autokasutajate jaoks rehvivahetusega. Talveunest naasvad suverehvid tuleb põhjalikult üle vaadata. Lisaks kohustuslikule mustrisügavusele tuleks vältida ka mõrasid ja pragusid rehvides. Mustri sügavuse mõõtmisel tasuks arvestada sellega, et suve alguses kohustuslikule sügavusele napilt vastav muster tõenäoliselt hooaja lõpuni vastu ei pea. Seetõttu on mõistlikum soetada uued suverehvid juba kevade hakul, et vältida üleliigset rehvivahetust ning minimaliseerida ohtu.

Koos rehvivahetusega ongi sobiv hetk teostada ka üldine kevadhooldus ning -kontroll. Mööda ei tasu vaadata mootoriõli, klaasipesu- ja jahutusvedeliku seisudest. Eriti oluline oleks möödunud talve silmas pidades kontrollida ka pidurivedelikku, kuna sel on kombeks talvel tekkivat niiskust endasse koguda ning vedelik muutub seeläbi vesiseks, vähendades pidurite töövõimet ning suurendades ohtu pidurivedeliku keema minekuks. Juhul, kui eelistad aastaringselt sõita lamellrehvidega, tuleb ilmade soojenedes kindlasti silma peal hoida rehvirõhul.

Peale selle on kevad ka suurpuhastuste aeg. Autod kooruvad porise lume alt välja ning õige hetk on need soolaste teede perioodi lõppedes ka põhjalikult puhtaks pesta. Ei maksa unustada ka auto põhja, kust peale talve võib leida korrosiooni või muid kahjustusi. Puhas esiklaas võib märgatavaks muuta mõrad või täkked, millega samuti kindlasti tegeleda tuleks. Et esiklaas ka suvel puhas püsiks, tasub üle vaadata kojamehed.

õli vahetamine õlifiltri vahetus auto hooldamine hooldus

Auto aku eluiga on üldjuhul 5-7 aastat. Muutuv temperatuur võib seda aga lühendada. Aku on auto juures üks väheseid asju, millele talv tegelikult rohkem meele järgi on. Nimelt kulutab palavus akut oluliselt rohkem kui külm. Et kõigil pole vahendeid aku töökorra kontrollimiseks, tasub seda lasta teha professionaalidel. Suvele lahedamalt vastu sõitmiseks ei ole paha mõte kontrollida ka konditsioneeri töökorras olekut – sedagi saavad hoolduses teha asjatundjad.

Kevadise kontrolli puhul on alati mõistlik pöörduda asjatundjate poole ning teostada ülevaatus ja hooldus mõnes usaldusväärses töökojas. Sellega aitab Sind Viru Auto Keila. Uuri lähemalt ja broneeri aeg: https://www.viruauto.ee.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button