fbpx

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava. Nõnda on näiteks Kesk- ja Lõuna-Euroopast toodud kasutatud autode peamiseks müügiargumendiks sageli asjaolu, et „Eesti teid need näinud ja tundnud veel ei ole“. Just sedavõrd kurikuulsad on põhjamaised teeolud. Küll aga pole rooste vältimine hea hoolitsuse puhul siiski õnneks täiesti võimatu ka siin elades.

Kuigi tänapäevases autotootmises kasutatakse järjest rohkem erinevaid plastikmaterjale, on kandvaks materjaliks jätkuvalt teras, mis oma mitmete autotootmise jaoks soodsate omaduste kiuste paraku ka roostetama tahab hakata. Seega vajavad sõidukid rooste vältimiseks eriti just meie ilmaoludes pisut suuremat ennetustööd ja hoolitsust.

Kuidas ennetada rooste teket?

Kõige lihtsam viis autot rooste tekkimise eest kaitsta on seda regulaarselt pesta (ja vahatada!) ning jälgida aegajalt värvikihi korrasolekut. Lisaks teostatakse spetsiaalset soolapesu, et talvel teedel olevat soola autolt enne oksüdeerimise algust maha pesta.

Teelt auto pihta paiskuvad kivid võivad värvikihti kahjustada ning paljastada kaitsva värvi- ja lakikihi all peituva terase. Seega nõuavad igasugused sügavamad täkked ja kriimustused rooste vältimiseks kohest tähelepanu. Auto värvikihi ja selle taastamise kohta loe meie blogi eelmist postitust. 

Üldjuhul saab roostetamine alguse aga auto põhja alt, küljekarpide ning rattakoobaste alt, mis on teelt paiskuvate kivi vastu kõige kaitsetumad. Need osad on kaitsva värvikihi kahjustuste ja teel oleva soola eest poolt kõige haavatavamad ning autoraami teras hakkab ajapikku oksüdeeruma – roostetama. 

Oksüdeerimisvastane mastiks

Põhjarooste vältimiseks on võimalik see lasta katta spetsiaalse oksüdeerimisvastase mastiksiga. Selline ennetus suurendab oluliselt auto põhja vastuvõtlikkust igasuguste kahjustuste vastu, mis oksüdeerimisele maad võiksid anda.

Selline ennetusmeetod tasub kindlasti kasutusele võtta nii uute kui vanemate autode puhul. Kaitsekihi uuendamise intervalli teemadel saab autoomanik nõu pidada asjatundjatega töökojas, kuna see erineb suuresti auto enda ja selle kasutamise eripärast.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
Tiim

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel?

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel? Miks kasutatud autosid ostetakse? Tihtipeale on kasutatud auto ostmine mõistlik lahendus. Auto kaotab esindusest välja veeredes juba suure osa

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button