fbpx

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail või likvideerida probleem. Nii mõnigi kord tuleb hilisema töökojapoolse kontrolli käigus ilmsiks aga veel probleeme, mida tehnoülevaatus kas ei märganud või ei pidanud vajalikuks märgata.

Keda usaldada?

Tekib küsimus, kumba ülevaatajat usaldada? Tehnoülevaatuse eesmärk on hoida meie teed puhtana sõitjale, kaasreisijatele, teistele liiklejatele või keskkonnale ohtlikest autodest. Uute autode ülevaatus tuleb teha iga kolme või kahe aasta tagant ning vanemate, kui 10-aastaste autode omanikel on tehnoülevaatusel käimine iga-aastane kohustuslik protsess.

Eestis osutavad tehnoülevaatusteenust Maanteeametiga halduslepingut omavad eraõiguslikud äriühingud, kes on tunnistatud Eesti Akrediteerimiskeskuse poolt pädevaiks mõõtjaiks.

Sõiduk ei läbi tehnoülevaatust, kui sellel esineb oluline või ohtlik rike, kui aga sõidukil esineb üksikuid (erinevates sõlmedes ja valdkondades) väheolulisi rikkeid või puuduseid, siis see ei takista tehnoülevaatuse läbimist. Ehk siis tegeletakse tehnoülevaatusel.

Seega, kas tehnoülevaatuselt läbi saanud auto on ilmtingimata laitmatus sõidukorras? Kindlasti seda väita ei saa, kuna tehnoülevaatusel jäätakse sihilikult kahe silma vahele detailid, mis ei ole eluliselt olulised sõiduki ohutuse suhtes.

autoremont

Mida tehnoülevaatusel ei kontrollita?

Näiteks ei pöörata tähelepanu hooldusülevaatusel kontrollitavatele asjadele nagu vedelike tasemed, erinevate mootoridetailide ja filtrite, rihmade jms seisukorrale. Kerel esinevad väiksemad defektid, mis võivad autoomanikule ajapikku suurt peavalu tekitama hakata (ning ühel hetkel ka ülevaatusel saatuslikuks kujuneda) ei ole tehnoülevaatuse seisukohast olulised faktorid.

Seega, sõidumugavuse ning auto jätkusuutliku sõiduvalmiduse huvides ei piisa alati tehnoülevaatuselt läbisaamisest, et võiks kindla südamega väita, et auto on korras. Tehnoülevaatus on äärmiselt oluline, kuid vähemalt sama oluline on selle kõrvalt käia regulaarselt ülevaatusel ning hooldusel ka mõnes usaldusväärses remonditöökojas või margiesinduses.

Eeskujulikult hooldatud autoga tehnoülevaatusel probleeme ei teki, küll aga on küllaga juhtumeid masinatest, mis on tehnoülevaatusest läbi tulnud, kuid hooldusel avastatakse õige mitu probleemi. 

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
Tiim

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel?

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel? Miks kasutatud autosid ostetakse? Tihtipeale on kasutatud auto ostmine mõistlik lahendus. Auto kaotab esindusest välja veeredes juba suure osa

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button