fbpx

Pidurite ja veermiku remont – mida peaksid teadma?

Kui mootori ülesanne on autot edasi vedada, siis veermiku oma on piltlikult öeldes tagada teel veeredes mootori jõu ära kasutamine. Veermik ja selle detailid puutuvad kõige otsesemalt kokku sõiduteega ning sellele avaldavad mõju augud, teekate, ilmastik, valitud sõidukiirus ja sõidustiil. Sellest tulenevalt on veermiku kulumine paratamatu ning suur osa auto kuluosi või muidu sagedamini vahetamist vajavaid detaile on just veermiku osad. 

Veeremine ja seisma jäämine

Et auto efektiivselt töötaks, peab veermik tagama minimaalse takistusega veeremise teel. Seejuures peab ta säilitama ka võimalikult suure sõidumugavuse ning loomulikult olema võimeline veeremist efektiivselt ja ohutult peatama.

Siinkohal tulevad mängu pidurid. Et veeremine ja seisma jäämine üksteist segama ei hakkaks, on tarvis veermikudetailide ja pidurite seisukorda tihedasti kontrollida ning paratamatult vajavad veermiku- ja pidurisüsteemi osad üsna sageli ka remonti või vahetust. Et need teineteisest sedavõrd sõltuvad, tasub kontroll/remont ette võtta veermikul ja pidurisüsteemil korraga.

Hoolt vajav veermik

Nagu öeldud, tagab veermiku korrasolek kõige otsesemalt sõidumugavuse ja ohutuse. Oma tööülesannetest ja eripärast tulenevalt on autode kõige nõrgemateks osadeks veermiku osad nagu kuulühendused, õõthoova puksid, amortisaatorid ja hoovad, mis vajavad tihti vahetust.

Veermiku peaks kindasti üle vaatama iga 10 000-15 000 km läbimise tagant või korra aastas, juhul kui auto tekitab sõitmisel kõrvalist müra või auto juhitavus on halvenenud. Samuti juhtudel, kui auto kipub kalduma ühele või teisele küljele või kui on tekkinud rooliloks. 

Kuna edukas veeremine tagab auto optimaalse töö (kütusekulu, teiste osade kulumine jne), siis tasub veermiku osade vahetusse suhtuda tõsiselt ning tegutseda pigem ennetavalt.

Asjatundjad soovitavad veermikuosasid vahetada sümmeetriliselt, ehk siis nt parempoolse vahetust vajava detaili vahetamisel tuleks välja vahetada ka vasakpoolne isegi juhul, kui see diagnostika põhjal veel karjuvalt vahetust ei vaja.

Probleemsed pidurid

Pidureid on sõidukilt tavapäraselt kahte liiki – põhipidurisüsteem ehk pedaaliga juhitavad sõitmisel kasutatavad pidurid ning seisupidur ehk käsipidur, mis takistab auto tahtmatut veeremist parkides või kallakul seistes. Pidurdamine on iga autosõidu lahutamatu osa ning head autojuhid on üldjuhul oma pidurite omapäraga harjunud – osatakse arvestada, millal ja kui kõvasti pidurit vajutama peab ning kui pikka distantsi on vaja seisma jäämiseks.

Sellest tulenevalt on probleemid autojuhtidele kiiremini ja lihtsamini tuvastatavad kui mõne muu osa puhul. Pidureid tuleb viivitamatult kontrollida, kui auto kaldub pidurdamisel sirgjoonelisest liikumisest kõrvale või tavapärane pidurdusteekond on pikenenud.

Halvenenud seisukorrast annab tihti märku vilisev või krigisev, kahisev heli pidurdamisel, piduripedaali raskendatud liikumine (jääb põhja, liigub raskelt, vibreerib). Pidurivedelik võib süsteemist või paagist lekkida või pidurivedeliku paak tühjeneda liiga kiiresti.

Seisupiduri korrasolekut saab testida kallakul seisupidurit rakendades. Selliste sümptomite esinemisel on suur tõenäosus, et vahetamist vajavad pidurikettad või -klotsid, pidurivedelik või kehvemal juhub nõuab remonti pidurisüsteem üldisemalt.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button