fbpx

Millal vahetada käigukasti õli?

Miks on käigukasti õli vajalik?

Käigukast on seade, milles toimub mehaaniline liikumine. Kõikvõimalikku mehaanilist liikumist sisaldavas seadmes on elutähtsal kohal õli. Õli kaitseb seadet, määrib liikuvaid osi ning vähendab seeläbi hõõrdumist, mis omakorda tähendab nende osade väiksemat kulumist ja pikemat eluiga.

Õli ja selle seisu eest hoolt kandmine on oluline nii manuaal- kui automaatkäigukastiga autode töökorras hoidmise jaoks. Sellest tuleneb ka vajadus käigukasti õli vahetuseks.

Millal vahetada õli manuaalkäigukastiga autol?

Manuaalkäigukasti puhul on õlivahetuse osas mõistlik kinni pidada tootja nõuannetest. Üldiselt ei ületa soovitus 60 000 km läbisõitmise piiri. See on ka professionaalide soovitatud õlivahetuse intervallide ülempiir, mida oleks mõistlik meeles pidada.

Kas ka automaatkäigukast vajab õlivahetust?

Pisut põnevam on lugu automaatkäigukastiga. Sõnaga “automaat” ei kaasne kahjuks asjaolu, et see automaatselt ise ka õli suudaks vahetada. Küll aga kipuvad nii arvama enamik autotootjaid, kes korrapärastesse hooldusprogrammidesse üldjuhul käigukasti õlivahetust ei kaasa.

Uuemate autode puhul on tavaks väita, et automaatkastid on hooldevabad ning täidetud eluaegse (“lifetime”) õliga. Eluaegse puhul peetakse ameerikaliku liialdusena silmas siiski garantiiperioodi ning ehk pisut enamgi, kuid kindlasti ei saa väita, et õli kestab terve auto oodatava eluea. Õlivahetusest hoidunud kastidega tekivad probleemid juba ca 150 000 km läbimisel.


Millal vahetada õli automaatkäigukastiga autol?

Vastupidiselt autotootjatele soovitavad käigukastitootjad ise eluaegse õli juttu mitte niivõrd tõsiselt võtta ning õlivahetust soovitatakse teostada iga 30 000-60 000 km läbimise järel, sõltuvalt konkreetse käigukasti mudelist. Automaatkasti puhul tasub õlivahetuse korral kindluse mõttes välja vahetada ka käigukasti õlifilter, et garanteerida maksimaalne tulemus ja käigukasti sujuv töö ning pikk eluiga.

Kokkuvõtteks

Käigukasti õlivahetuse planeerimisel tasub alati arvestada tootja poolt ettenähtud soovitusi või konsulteerida professionaalidega. Õlivahetus tasub kindlasti ette võtta kasutatud auto ostu puhul, kui selle eelmine omanik kindlalt väita ei saa, et see varasemalt õigel ajal juba teostatud on.

Käigukasti õlivahetus ei ole asjatundlike remondimeeste jaoks pikk protsess. Protseduuri aeg ja teostamise hind sõltuvad aga konkreetsest autost ning selle käigukasti eripäradest (õli kogus jne).

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
Tiim

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel?

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel? Miks kasutatud autosid ostetakse? Tihtipeale on kasutatud auto ostmine mõistlik lahendus. Auto kaotab esindusest välja veeredes juba suure osa

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button