fbpx

Kuidas aru saada, et on aeg siduri väljavahetuseks?

Manuaalkäigukastiga autodele on iseloomulik siduripedaali olemasolu, millega juht ise käiguvahetusi ning kohaltminekuid jms juhtima peab. Automaatkäigukasti puhul teeb siduri töö juhi eest ära automaatika, kooskõlastades siduri töö automaatsete käiguvahetustega teatud pööretel ja kiirustel.

Eriti just linnaliikluses on siduri töökoormus suur ning väiksed hooletusest või valedest sõiduharjumustest tulenevad vead ning sellega kaasnev loomulik kulumine mõjuvad sidurile pikkamööda kurnavalt.

Vea märkamine

Et probleemsele sidurile õigeaegselt jälile saada, tasub jälgida mõnd näpunäidet, mis aitavad tuvastada sidurisüsteemi kimbutavaid vigu nii pedaali kui auto üldise käitumise järgi. Ei maksa unustada, et sidur teeb otsest koostööd käigukastiga ning ei piirdu vaid vasakpoolse pedaaliga. Vigane sidur võib ajapikku mõjuda laastavalt tervele käigukastile, mille remont on võrdlemisi kulukas protseduur.

Üheks märguandeks kulunud sidurist võib olla auto viivitus kiirendamisel. Kui auto enne kiirendamist märgatavalt viivitama kipub, võib see olla märk sellest, et veovõllid ei saa läbi käigukasti piisavalt jõudu.

Rikkis pedaal

Libiseva siduri võib ära tunda pedaali käitumise järgi. Töökorras sidur ei tohiks lubada käiku vahetada siduri poolikul allavajutamisel (pedaal “võtab liiga kõrgelt”). Kui käiku on võimalik sedaviisi ilma käigukangiga käesurumist mängides vahetada, on see suure tõenäosusega taaskord märk kulunud, “libisevast” sidurist.

Äratuntavaks teguriks libisema kippuva siduri puhul on autosalongis tuntav kärsahais, mis võib tulla tuttav ette autokooli esimestest sõidutundidest, kus algajad autojuhid sidurit libistama kipuvad. Kui probleem ei ole aga autojuhis ning kärsahais on tihe külaline, on sidur ilmselt probleemne. Kärsahaisu võivad mõistagi põhjustada ka muud asjaolud, kuid sidur on üks peamisi kahtlusaluseid.

Hea nipp siduri kontrollimiseks

Lihtne nipp libiseva siduri tuvastamiseks on kohalt äramineku proovimine kõrge käiguga. Edukas neljanda-viienda käiguga kohalt minek ei tähenda selle eksperimendi puhul paraku head, vaid on märk vigasest sidurist. Terve siduriga auto peaks sellisel katsel end välja suretama.

Et siduriprobleemide eiramine võib kaasa tuua ohtlikke olukordi ning mõjuda sedavõrd olulise autoosana kahjulikult ka ülejäänud detailidele, tasub sidurit hoida heaperemehelikult, harjutada sisse säästev sõidustiil ning tegeleda vigase siduriga juba aegsasti.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
Tiim

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel?

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel? Miks kasutatud autosid ostetakse? Tihtipeale on kasutatud auto ostmine mõistlik lahendus. Auto kaotab esindusest välja veeredes juba suure osa

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button