fbpx

Kuidas aru saada, et rehvid vajavad väljavahetamist?

Rehvid ühendavad autot sõiduteega. Sellele lihtsale, kuid olulisele asjaolule toetudes saame aru, et olgu auto muus osas nii heas korras kui tahes, mängivad absoluutselt igasuguste sõiduomaduste suhtes kõige suuremat rolli just rehvid.

Teadlikule autojuhile on selge, et rehvides sisalduvat rõhku ja rehvide enda seisukorda tuleb kontrollida pidevalt. Kuidas aga tunda aegsasti ära hetk, mil rehvikomplekt välja vahetada?

Rehvimustri jääksügavus

Kõige lihtsam viis rehvide seisukorra kontrolliks on mustri jääksügavuse kontrollimine. Kui rehvimustrit on alles vähem kui 3-5 millimeetrit, siis ei ole nende rehvidega enam mitte ainult keelatud, vaid ka eluohtlik sõita. Sellised rehvid on kaotanud igasugused tööomadused ning vajavad kohest väljavahetamist.

Seisnud rehvid lähevad halvaks

Rehvide vanus ei tohiks olla suurem kui viis aastat. Seda ka juhul, kui rehvid on kasutuna seisnud. Rehvisegu kõveneb ajapikku ka kasutult seistes ning tööomadused kaovad ajapikku. Eriti oluline on see talverehvide puhul.

Lamellrehvid töötavad talvistes tingimustes ainult juhul, kui rehvisegu on pehme ning naastrehvide puhul kipuvad rehvid peale pikka seismist väga kiiresti suure osa naastudest välja viskama, kuna kõvenenud segu ei hoia neid enam kinni.

Defektid ja ebaühtlane kulumine

Rehvide visuaalne kontroll võiks ilmsiks tuua rehvide ebaühtlase kulumise või muud visuaalsed defektid nagu mullid, praod või rebendid. Ebaühtlane kulumine võib suure tõenäosusega olla märk tasakaalustamata sildadest või vigastest veermikuosadest. Selle vastu aitab sillastendi tegemine ning veermiku kontroll. Tasub silmas pidada, et ebaühtlaselt kulunud rehvid võivad osutuda ohtlikumaks kui samaväärselt, kuid ühtlaselt kulunud rehvid.

Talverehvihooajale aegsasti ja ohutult vastu

Rehvivahetushooajal tasub kindlasti neid asjaolusid arvesse võttes uuele ringile minevad talverehvid kriitilise pilguga üle vaadata või lasta seda teha asjatundjatel. Rehve on mõistlik välja vahetada terve jooksu kaupa, unustamata vähemalt mõne vahetuse tagant ka tagavararatast.

Kindlasti tuleb talvehooajale lamellrehvidega vastu minnes kontrollida ka nende seisukorda, kuna kulunud või vanad lamellrehvid ei tööta raskestes tingimustes enam täieliku efektiivsusega. Kui sõidud on pikad, suurematel kiirustel või raskemates tingimustes, tasub kindlasti kaaluda naastrehvidele üleminekut. Samuti soovitatakse naastrehve kasutada kogenematutel autojuhtidel.

Soovitame rehvivahetuse ette võtta aegsasti. Argument, et talv võib saabuda hilja ning talverehvid kuluvad puhtal asfaldil kiiresti, ei tohiks üle kaaluda ohutust enda ja teiste liiklejate suhtes. Lisaks saab varajasel rehvivahetusel vältida pikki järjekordi.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
Tiim

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel?

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel? Miks kasutatud autosid ostetakse? Tihtipeale on kasutatud auto ostmine mõistlik lahendus. Auto kaotab esindusest välja veeredes juba suure osa

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button