fbpx

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel?

Miks kasutatud autosid ostetakse?

Tihtipeale on kasutatud auto ostmine mõistlik lahendus. Auto kaotab esindusest välja veeredes juba suure osa turuväärtusest, ostja võib soovida mõnd kindlat mudelit, mida enam uuena osta ei saa, rahaliselt pole uue ostmine võimalik jne. Põhjuseid selleks võib olla mitmesuguseid. Et aga kasutatud autode turg on elav ja kirju, tasub sellesse ostusooviga sukeldujal lähtuda mõnest kindlast põhitõest.

Meeles tuleb pidada tõsiasja, et ostja soovib võimalikult väikese raha eest osta võimalikult head autot ning müüja seevastu soovib sageli olenemata auto tegelikust seisukorrast saada selle eest võimalikult kõrget hinda.

Kust alustada kasutatud auto otsingut?

Eeltöö võiks oma aja, raha ja närvide kokkuhoiuks alata juba kodus. Kuna müügikuulutused on nüüdseks juba pea täielikult kolinud internetti, piisab esialgse valiku tegemiseks arvutist või nutitelefonist.

Kõige usaldusväärsem müügiportaal on jätkuvalt auto24.ee, kuna seal on hea kiire pilguga eristada asjalikke kuulutusi kahtlust tekitavatest. Mida rohkem lünki auto kohta käiva info osas on täidetud, seda rohkem müüja auto kohta teab ning märkimisväärseks peab. Kui lüngad nagu VIN-kood, läbisõit ja hooldusraamatu olemasolu on täitmata, tuleks kuulutusse juba eos kriitiliselt suhtuda.

Auto registreerimisnumbri järgi saab Maanteeameti e-teenindusest küll selle info enamasti kätte, ent kui müüja seda kuulutuses välja pole toonud, võib tal suure tõenäosusega olla midagi varjata. Või siis kui mitte seda, on kuulutus tehtud hooletult ning tihti võib eeldada, et ka autoga on hooletult ringi käidud.

Kasutatud auto puhul on ajalugu oluline

Kui autol on Eesti ajalugu, täidetud hooldusraamat, läbisõit on tehnoülevaatuste lõikes loogiline ja klapib hooldusraamatus olevaga, siis on tegemist vähemalt selles osas üsna turvalise valikuga, mida vaatama minna.

Veelgi turvalisem on auto osta mõne esinduse või usaldusväärse töökoja järelturu autode valiku seast. Sealsed hinnad võivad olla küll kõrgemad, kuid on üldjuhul ka õigustatud, kuna esinduse poolt varem välja liisitud autod on olnud esinduse pideva tähelepanu all garantiiremondi-hoolduse perioodil.

Kas usaldada ilusaid pilte?

Eraisikult autot ostes tasub lähtuda mõnest lihtsast tõest. Mida kvaliteetsemad ja ausamad on autost tehtud pildid, seda parem. Pilte ei tasu aga ülemäära uskuda. Auto metallik värvitoon petab pildil tihtilugu ära ka päriselus üsna ilmselged iluvead. Sageli on pildid tehtud üsna kaugelt ja soosivas valguses. Autot võib olla pildistatud oma ilusamalt näopoolelt, sisu kohta käivad pildid võivad olla tehtud ainsatest tervetest nuppudest või istmetest.

Plusspunkte võiks ostuhuvilise silmis pälvida piltide rohkus ja ülevaatlikkus. Kui pisemaid iluvigu on pildistatud, on see pigem hea asjaolu, kuna selliseid leidub kasutatul autol väga suure tõenäosusega niikuinii. Hea on neist aga juba enne vaatama minekut teadlik olla.

Proovisõit kasutatud autoga?

Kindlasti tuleb autoga teha proovisõitu. Kui müüja sellega nõus ei ole või tõrgub, siis võib heaga takso tellida ning telefonist auto24 edasi scrollida.

Proovisõidu eesmärk on saada ülevaade nii konkreetse masina seisukorrast kui antud margi/mudeli eripäradest üldisemalt. Ei tasu häbeneda müüjale ütlemast, et auto seisukorra kohta ei ole ühtegi halba sõna öelda, kuid auto ise lihtsalt ei meeldi mulle – näiteks on jalgadel liiga vähe ruumi või ei näe hästi tagumisest aknast välja. Müüja peab oskama arvestada sellega, et ostjal ei pruugi antud automudeliga varasemaid kokkupuuteid olla.

Proovisõidul tasub sõita nii väiksel kui suuremal kiirusel, et saada aru auto omadustest nii linnas kui trassil. Proovisõidu ajaks oleks mõistlik raadio maha keerata ning hinnata kõrvad kikkis auto tehtavat heli – kas kuskilt kostub kahtlasena kõlavat kolinat-vilinat-kolksumist.

Kui sellest kõigest ei piisa

Kõige turvalisem lahendus kasutatud auto ostmiseks on viia auto ostueelsesse kontrolli mõnda usaldusväärsesse töökotta. Töökoda teeb autole mõistliku tasu eest põhjaliku kontrolli. Kui öeldakse, et auto on oma hinna ja vanuse kohta väga heas korras, võib auto rahuliku südamega ära osta. Kui öeldakse, et lähiajal või kohe vajaks vahetust see ja teine detail, kuid üldiselt on auto seisukord hea, siis võib teha omad kalkulatsioonid, selle valguses hinda tingida jne.

Ostueelne kontroll on eriti mõistlik lahendus juhul, kui ostja ei tunne end autode vallas piisavalt pädevana, et üsna riskantset ostuotsust täielikult enda kanda võtta.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
Tiim

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel?

Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel? Miks kasutatud autosid ostetakse? Tihtipeale on kasutatud auto ostmine mõistlik lahendus. Auto kaotab esindusest välja veeredes juba suure osa

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button